BILA PERLU OFFER 'BONUS'?

Assalammualaikum,

Selepas saya update posting semalam, saya ada dapat feedback berkenaan sama ada bonus perlu diberikan atau tidak.

.
Dan ada yang beranggapan beri bonus sudah tak relevan.

.
Mari saya share strategi jika anda nak beri bonus.

.
Pertama sekali kita perlu faham fundamental mengapa kita beri bonus kepada prospek.

.
Ini 2 asas penting mengapa bonus perlu diberikan.
1. Untuk tambah nilai kepada prospek.

.
2. Create urgency agar prospek bertindak pantas

.
Sebenarnya tak da masalah jika nak berikan bonus, cuma kena menepati 2 fundamental di atas.
.

Contohnya..

Anda plan nak promosikan produk affiliate A. 
.

Kemudian, anda pun tulis artikel / share story tentang produk A tersebut.

.
Bila ada orang berminat untuk dapatkan info lanjut tentang produk A, anda minta prospek tinggalkan emel mereka untuk anda follow up atau minta prospek terus pm anda. 

.
So, anda boleh follow up mereka dan berikan Link Affiliate anda.

.
Di akhir mesej / emel anda, anda selitkan promosi bonus anda.

.
Lihat contoh skrip close sale:

.
"Jika tuan/puan buat tempahan produk A dalam tempoh 24 jam ini, saya berbesar hati untuk berikan Bonus ______ yang bernilai RMXX ini kepada tuan/puan..
Sila reply emel ini jika dah buat pembayaran ya.."

.
Nampak?

.
Bonus ini diberikan untuk tambah nilai kepada prospek dan create urgency agar mereka buat tempahan dengan lebih pantas :)

.
Semoga ia bermanfaat!
=====

Berminat nak belajar teknik advance affiliate marketing?..

Segera dapatkan panduan Video Affiliate Method ni.. Sila klik AFFILIATE METHOD
.
.
.
.
.
.
.
.
Terima kasih

No comments:

Post a Comment